Jag vill börja gasqua ...


Här kommer ett urval av några av de sånger som Nollan kommer lära sig under sittningarna. Kom ihåg; ju mer Nollan kan utantill, desto roligare blir det!



Portos visa


Jag vill börja gasqua.
Var faan är min flaska
Vem i helvete stal min butelj?
Skall törsten mig tvinga
en TT börja svinga?
Nej för fan bara blunda och svälj!
Vilken smörja! Får jag spörja:Vem för fan tror att jag är en älg?

Till England vi rider
och sedan vad det lider
stöter vi välan på någon pub.
Och där ska vi festa,
blott dricka av det bästa
utav whisky och portvin,
jag tänker gå hårt in
för att prova på rubb och stubb.

Rubb och stubb, rubb och stubb,
rubb å stubb, rubb å stubb, rubb å…


Spritbolaget

Till spritbolaget ränner jag och bankar på dess port.
Jag vill ha nå't som bränner bra och får mig sketfull fort.
Expediten sade godda', hur gammal kan min herre va'?
Har du nå't leg, ditt fula drägg? Kom hit igen när du fått skägg!

Nej, detta var ju inte bra, jag ska bli full ikväll.
Då plötsligt en idé fick jag, dom har ju sprit på Shell.
Många flaskor stod där på rad, så nu jag kan bli full och glad.
Den röda drycken åkte ner, nu kan jag inte titta mer!


Kalmarevisan

För uti Kalmare stad
ja där finns det ingen kvast
förrän lördagen.
Hej dick
Hej dack
Jag slog i
och vi drack
Hej dickom dickom dack
hej dickom dickom dack.
För uti Kalmare stad
ja där finns det ingen kvast
förrän lördagen.


/: När som bonden kommer hem
kommer bondekvinnan ut :/
och är stor i sin trut

Hej dick . . .

/: Var är pengarna du fått ?
Jo, dom har jag supit opp ! :/
Uppå Kalmare slott.

Hej dick . . .

/: Jag skall mäla dig an
för vår kronbefallningsman :/
Och du skall få skam

Hej dick . . .

/: Kronbefallningsmannen vår
satt på krogen i går :/
Och var full som ett får.

Hej dick . . .

/: Säg var är din lab-rapport
Jo, den har jag supit bort! :/
För den var så kort!

Hej dick ...

 

Tacksång

Det där det gjorde --- fan så bra
En skål uti botten för --- vi ta
Hugg i å dra hej!
Hugg i å dra hej!
En skål uti botten för --- vi ta
Å alla så dricka vi nu --- till 

Svar:
Å --- säger bara ------ därtill!!

För det var i vår ungdoms fagraste vår
Vi drack varandra till och vi sade: “GUTÅR”


Siffervisan


1 2 75 6 7 75 6 7 75 6 7
1 2 75 6 7 75 6 7 73
107 103 102 107 6 19 47
17 18 16 15 13 19 14 17
19 16 15 11 9 47 - HEJ!



SoCeR 11/12 | |
Upp